nedjelja, 14.12.2008.

Medijski humanitarci

Pogledamo li knjige studenata na novinarskim fakultetima i razne medijske priručnike, u njima ćemo naći stranice i stranice ispisane o društvenoj ulozi medija. Neki taj pojam vežu uz vlast i moć, drugi pak medije shvaćaju samo kao pronositelje promidžbenih reklama i poruka, sredstvo zabave i smijeha, zaboravljajući njezinu važnu ulogu informiranja te razvijanja međuljudskih odnosa, mogućnosti promocije kulture darivanja i solidarnosti ...

Stoga je logično pitanje kako na današnje mlade utječu mediji? Konzumiraju li mladi samo one sadržaje koji im pružaju plitak, kratkotrajan i ishlapljiv osjećaj zadovoljstva ili ih, pak, potiču na radosno djelovanje i želju za pomoć bolesnima, starima i nemoćnima kojih je u našoj sredini sve više? Odgovor na pitanje kako odgojiti čovjeka osjetljivog na potrebe bližnjih i potrebnih, spremnog na žrtvu za svoju okolinu teško je ponuditi! Osjećaj uživljavanja u tuđa teška stanja i probleme trebala bi se steći odgojem i obrazovanjem, no svjesni smo da nije uvijek baš tako. U tome mediji imaju snažnu ulogu, na tom planu mogu zaista učiniti mnogo pozitivnog – prikazujući socijalne teme te pišući o bolesnima i potrebnima pozvani su senzibilizirati građane.

Još su nam u sjećanju poticaji i reklame za sudjelovanje u jednoj od najplodonosnijih akcija u Hrvatskoj »Dajmo da čuju« za nabavu i ugradnju umjetnih pužnica djeci s oštećenim sluhom. Česti pozivi i vapaji i ostalih humanitarnih udruga, na koje su nas mediji podsjećali, poput prikupljanja pomoći za obiteljima poginulih vatrogasaca s Kornata, velik broj stradalih od tsunamija u jugoistočnoj Aziji ili stanovnicima New Orleansa koje je pogodio uragan Katrina – urodili su plodom. U takvim situacijama iz naših domova telefonski brojevi kojima smo pomagali unesrećenima pozivali su se i po nekoliko puta. Mediji nas tada ujedinjuju u složne »humanitarce« sposobne i na druge širiti krugove dobrote, što je i naš poziv i obveza!

- 17:58 - Komentari (0) - Isprintaj - #

nedjelja, 07.12.2008.

Internet mijenja novinarstvo manje nego što se mislilo

Naišao sam na zanimljivu vijesticu:

Internet je dosta izmijenio sliku i pojam klasičnog novinarstva, ali ne na način na koji se to prije samo nekoliko godina predviđalo. Naime, vjerovalo se da će Internet demokratizirati medije, nudeći razne glasove, priče i perspektive, no pokazalo se da su novinarske teme sve uže. Također, mnoge internetske stranice samo prenose vijesti koje netko drugi proizvede, piše u izvještaju Project for Excellence in Journalism's annual State of the News Media, prenosi Wired.

Izvor: www.monitor.hr

- 09:40 - Komentari (0) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 01.12.2008.

Ubojičini profili

Petorica maloljetnika - u dobi od 15 do 17 godina - osumnjičeni za napad i nanošenje teških tjelesnih ozljeda nad Lukom Ritzom koji je postao simbolom borbe protiv uličnih huligana i delikvenata - imali su svoje profile inteternetskim portalima Facebook i MySpace. Kako prenose neki mediji, a može se iščitati iz njihovih profila, ti su se mladići često družili i komunicirali preko internetskih portala. Jedan od njih je napisao i kako mrzi "laganje, ogovaranje i vrijeđanje drugih ljudi". Idol im je sportaš Mirko Filipović (Cro Cop), slušaju hip-hop, a protivnici su cajki. Policija je u istrazi došla do infomacije kako brutalnu tučnjavu nije izazvala svađa, nego je Luka Ritz ubijen iz dosade i bez ikakvog posebnog razloga.

Ovo je lijepa vijest - Ustanovljenja nagrada "I ja sam Luka Ritz"


Riječi pjesme "Surovi grade" koju je riječka skupina Adastra posvetila ubijenom Luki Ritzu

Uoči utakmice Dinama i Sparte po ulicama Praga ovog su listopada pripadnici Bad Blue Boysa - njih tristotinjak - divljački opustošili centar grada. U sukobu s češkim navijačima, a potom i policijom huligani su isprovocirali sukob te se "borili" bakljama, petardama i kamenjem. Ti su izgredi navijača izazvali veliku pažnju svjetskih medija.

Upravo ovakvi scenariji i događaji ispunjavaju stranice dnevnih listova te se možemo zapitati: jesu li Bad Blue Boysi, tinejdžeri-ubojice Luke Ritza ili "Big brotherovci" zaista tipični predstavnici hrvatske mladeži? Upravo za emisiju "Big Brother" vlada veliko zanimanje u vremenu prijave i castinga; vjerojatno željni slave novaca i slave mladi se prijavljuju za sudjelovanje u toj emisiji. No gotovo je sigurno da su izabrane osobe konfliktnog karaktera, izabrane iz različitih društvenih skupina - kako bi podigle gledanost i "začinili" sadržaj showa. O tome svjedoči i stanar iz prve sezone BB koji je kažnjen zbog posjedovanja heroina, ali i drugi stanari... Šteta je što se upravo njima posvećuje toliko medijskog prostora, a dobre i pozitivne priče o uspjesima naših učenika na natjecanjima diljem svijeta - ostaju na margini budući da takvi događaji ne ispunjavaju neki novi standard za objavljivanje vijesti.

- 16:02 - Komentari (0) - Isprintaj - #



Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

EHHO ... EhhO ... eHHo ...

Odjeci i razmišljanja na važna politička i društvena pitanja u zemlji i svijetu iz pera izvanrednog studenta novinarstva ...

Inauguracija

"Promjena neće doći ako čekamo neku drugu osobu ili drugo vrijeme. Mi smo ti koje smo čekali. Mi smo promjena koju tražimo."
Barack Obama

Moji radovi

Slatki susret Ljube i Aleksandra
Zakasnili u sadašnjost
Pošteno uspješni?!
Predrasuda ili prepotencija
Važna je mudra odluka
Medijski humanitarci
(Ne)sretne igre koje život znače

Linkovi

STUDOSFERA.com
Pollitika.com
HINA
fpzg.hr
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr




thanks

Codings and images are done by:Leen.Adjusted by: Ruby Nelle. Blog Hosted by:Blogger.com and image is hosted by Photobucket